• يکشنبه ٨ مرداد ١٤٠٢-١١:١١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٢١٠
اقراریان متذکر شد:2-165

مردم نسبت به وضعیت نامناسب ایستگاه‌های اتوبوس گله مند هستند/ شهرداری اهتمام جدی در خصوص مسئله حجاب در مترو ندارد

رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران به شهردار تهران در خصوص گلایه مردم نسبت به شرایط نامناسب ایستگاه‌های اتوبوس و نیز وضعیت حجاب در مترو تذکر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورا، با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم عزاداری و سوگواری سیدالشهدا (ع) در دهه اول ماه محرم با وجود تمام دشمنی‌ها و تلاش‌های جبهه کفر و نفاق برای خاموشی نور وجود امام حسین (ع)ف اظهار داشت: علیرغم تمام دشمنی‌ها مراسم سوگواری سید الشهدا (ع) با شور و شعور هرچه بیشتر نسبت به گذشته برگزار شد و ما امسال شاهد آن بودیم که هیئت‌های مذهبی و خیل عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) نه تنها در سراسر کشور بلکه در سراسر جهان حضور پرشوری داشتند و به دلیل این بصیرت ملت عزیز و عاشورایی و به تعبیر شهید سردار سلیمانی ملت امام حسین، خدا را شاکریم که امسال این عزاداری‌ها و عرض ارادت‌ها پرشورتر از مشکلاتی که وجود داشت، برگزار شد.
وی در ادامه، ضمن عرض تسلیت به محضر رهبر انقلاب و امام زمان (عج) بیان کرد: ان‌شاءالله عزاداری‌ها و تلاش‌های تمام کسانی که در برپایی این عزاداری‌ها زحمت کشیدند به ویژه پرسنل خدوم شهرداری تهران مورد رضایت الهی و مادر سادات قرار گیرد.
اقراریان در خصوص نگهداشت ایستگاه‌های اتوبوس و خطوط بی.آر.تی خطاب به شهردار تهران متذکر شد: آیا تا به حال فرصتی دست داده است که شهردار تهران و همکارانش از خطوط بی آر تی و اتوبوس به ویژه در هنگام تاریکی استفاده کنند؟ افرادی که از این ایستگاه‌ها بهره‌برداری می‌کنند همواره در فضای مجازی و همچنین در ملاقات‌های حضوری نسبت به میزان روشنایی، نگهداشت و نظافت این ایستگاه‌ها گله‌مند هستند و بازدیدهای میدانی و بررسی‌های انجام شده در این باره موید این موضوع است، لذا ضرورت دارد شهرداری و افرادی که در این حوزه مسئولیت دارند، نسبت به رفع این مشکل، بعد از گذشت دو سال از مدیریت فعلی اقدام عاجل کنند.
رئیس کمیته نظارت شورا با بیان اینکه دیگر نیازی به تذکر مجدد در خصوص وضعیت پوشش در فضای مترو و خیابان‌ها وجود ندارد؛ تصریح کرد: مباحث و مسائل مربوط به حوزه عفاف و حجاب به هیچ وجه قابل قبول نیست ما این مسئله را در فروشگاه شهروند، برج میلاد و سایر اماکن نیز داریم؛ به نظر می‌رسد متاسفانه مدیریت شهرداری تهران اهتمام جدی و اقدام مناسب نسبت به قانون عفاف و حجاب را ندارد و علیرغم تذکر قبلی بار دیگر به مسئولان مترو متذکر می‌شویم با افرادی که نسبت به شرایط نامناسب مترو در مقابل ساختمان مرکزی شهرداری حضور دارند، گفتگو کنند و پیشنهاد می‌شود که نسبت به این واجب الهی دغدغه بیشتری داشته باشد و امیدواریم این آخرین تذکر ما در این خصوص در صحن بوده و نیازی به تکرار مجدد آن نباشد در غیر اینصورت می‌تواند مقدمه‌ای برای سوال از شهردار تهران در خصوص وضعیت نامناسب مترو باشد.
 
نرجس سلیمانی، در پاسخ به تذکر اقراریان
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران، در پاسخ به تذکر اقراریان در خصوص وضعیت ایستگاه‌های اتوبوس و بی آر تی توضیح داد: در خصوص موضوع حمل و نقل و تذکر مطرح شده در این باره باید بگوییم که این موضوع از شهردار تهران پیگیری شده است که پاسخ قانع کننده آن در فرصت مناسب داده خواهد شد و در سایر حوزه‌ها انشالله با عملکرد درست شهرداری تهران به مرحله طرح سوال و شفاف سازی نخواهیم رسید.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی در خصوص تاخیر در برکزاری جلسه امروز شورا نیز توضیح داد: تغییر در ساعت جلسه شورا باید مورد رای گیری قرار می‌گرفت. گرچه این تغییر در دستور جلسه ذکر شده بود اما اطلاع رسانی نشده بود.
وی در ادامه در پاسخ به تذکر حجت الاسلام آقامیری مبنی بر تشکیل کارگروه‌های تخصصی اظهار داشت: در این باره جلساتی با دادستان حقوق عامه برگزار شد که طی آن مقرر شد کارگروه‌هایی تشکیل داده شود تا بر اساس این کارگروه‌های تخصصی مسائل را پیگیری کنیم که در زمان مناسب تشکیل جلسه شده و به موضوعات رسیدگی خواهد شد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: